Veelgestelde vragen

Lees hier alle antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat jou vraag er niet bij. Neem dan contact met mij op.

Algemeen

Hoe ontvang ik mijn digitale haakpatroon?

Na het afronden van de betaling ontvang je direct een e-mail met een link om het haakpatroon te downloaden.
De patronen zijn een in de vorm van een PDF-bestand.

Hoe vaak kan ik het gekochte patroon downloaden?

Na aankoop kun je het patroon zo vaak als nodig downloaden.

Mag ik mijn gehaakte producten verkopen?

Ja, dit mag in beperkte oplages, zolang je duidelijk vermeldt dat het ontwerp afkomstig is van HaakChateau.
Gehaakte producten mogen niet in grote hoeveelheden verkocht worden.

Copyright en auteursrechten

Op alle haakpatronen (ook de gratis patronen) incl. (instructie)foto's rusten copyright en auteursrechten en mogen niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden.

De patronen zijn enkel voor persoonlijk gebruik. Patronen of delen ervan mogen niet verveelvoudigd of uitgebracht worden. Verkoop van het gemaakte product via internet of markten is toegestaan, mits met vermelding van Auteur.

Verzenden

Wat is de levertijd?

Met liefde pak ik je bestelling in en verstuur ik deze binnen 2-7 werkdagen via PostNL.

Meestal heb je je bestelling in Nederland de volgende werkdag al in huis. Naast HaakChateau heb ik ook nog een vaste baan in de zorg & heb ik thuis een gezin. Dat maakt deze levertijd.

Door feestdagen, drukte en/of overmacht kunnen er altijd vertragingen bij PostNL optreden.

Heb je een spoedbestelling? Neem dan contact met me op!

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten

NAAR NEDERLAND - POSTNL
Brievenbuspakketje:

Via Postservice (met Track & Trace) € 3,99
Pakket / Doos:
Via Pakketservice (met Track & Trace) € 5,99

Gratis verzending vanaf € 50,00


NAAR BELGIE
Brievenbuspakketje:
Via Postservice (met Track & Trace) € 8,95
Pakket / Doos:
Via Pakketservice (met Track & Trace) 
€ 11,95 (0-2kg)
€ 18,95 (2-5kg)

Gratis verzending vanaf € 80,00

Uit welke verzendmethoden kan ik kiezen

Verzendmethoden.

1) Brievenbus Pakketje
Deze heeft eenTrack & Trace (waardoor je het pakje online kunt volgen met een 3S code), wordt via de post verstuurd en bezorgd door de postbode. Gaat gewoon via de brievenbus. Je hoeft dus niet thuis te zijn!

2) Pakketpost
Heeft een Track & Trace (waardoor je het pakje online kunt volgen met een 3S code), wordt via de PostNL pakketservice verstuurd en bezorgd door de pakketbezorger. Wanneer je de PostNL app hebt (of een inlogcode op de site van PostNL) kun je zelf nog aangeven wanneer en hoe je het pakket bezorgd wil hebben. Dit kan nadat je van mij de verzendbevestiging ontvangen hebt met tracking code.

Retourneren

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Retourbeleid
HaakChateau hanteert een retourbeleid van 14 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen. Na de retouraanvraag heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je bestelling in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen en ongebruikt, met (eventuele) labels, en in de originele verpakking. 

Om een retour te starten, kun je contact met mij opnemen via hier of mij te mailen: haakchateau@gmail.com
Laat in je bericht/mail weten:
- Voor- en achternaam
- Ordernummer
- Reden van retour (niet verplicht, maar voor mij fijn om te weten voor eventuele verbeteringen van de webshop)

Als je retour is geaccepteerd, dien je de aankoop goed verpakt en voldoende gefrankeerd te sturen naar het volgende adres:

HaakChateau
Weegschaal 46
3721WN Bilthoven. 

Let op! Artikelen die naar mij worden teruggestuurd zonder dat er een retour is aangevraagd, worden niet geaccepteerd. 
Uw aankoopbedrag wordt z.s.m. teruggestort op uw rekening na ontvangst retour.

Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met mij opnemen via haakchateau@gmail.com

Uitzonderingen/artikelen die niet mogen worden geretourneerd
Bepaalde soorten artikelen mogen niet worden geretourneerd, zoals digitale producten (haak- en punchpatronen), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen).
Neem contact op als je vragen hebt over jouw specifieke artikel. 

Artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Er is een artikel beschadigd, wat nu?

Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met mij op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kan ik het probleem evalueren en het voor je oplossen.

Kan ik mijn bestelling omruilen?

Wil je graag iets ruilen? Je kunt het beste de te vervangen artikelen retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Bestellingen kunnen niet met elkaar worden verrekend.

Hoe zit het met de terugbetaling?

Wanneer je retour is ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hier melding van en laten we je ook weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je automatisch binnen tien werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Vergeet niet dat het enige tijd kan duren voordat de bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en gestort. 
Neem contact met mij op via haakchateau@gmail.com als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat je retour is goedgekeurd.